Week 3 is begonnen - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu Week 3 is begonnen - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu

Week 3 is begonnen

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

12 Mei 2016 | Verenigde Staten, Davenport

Op de eerste plaats onze gelukwensen aan mijn ouders die vandaag 63 jaar getrouwd zijn, zodra wij wakker worden gaan we jullie bellen! Zondag 8 mei zijn we naar de opening geweest van de Invictus Games en dat was zeer indrukwekkend. Wel typisch Amerikaans maar wel geweldig. Bij de laatste tonen van het volkslied kwamen 4 gevechtsvliegtuigen in formatie heel laag over het stadion vliegen. Daarna ging het spektakel los met als Prins Harry, Michelle Obama, George W. Bush en veel muziek. Kortom heel bijzonder en leuk. Intussen was er 3 huizen verder bij ons in de straat een Spring break party gestart voor degene die niet weet wat dat is hou je vast. Het gaat om veel drank, veel vrouwen en heel veel SEKS met hoofdletters. Na het schooljaar gaan de studenten even los, de studenten die een dikke portemonnee hebben die vliegen naar Mexico om zo ver mogelijk van pa en ma te komen maar de minder gefortuneerde doen het in een dorp of stad verder. Bij ons in de straat een huis voor 10 personen en het was een komen en gaan van jonge studenten die in het huis even los gingen. De hele nacht was het een komen en gaan en zaterdag ochtend en zondag ochtend waren ook een aantal blijven slapen nou ja slapen ze hebben in bed gelegen. Wij denken zelf dat er per avond wel 100 personen zijn geweest. De organisator, een studentje van zo’n 20 jaar, was ook op de ochtenden het zwembad aan het schoonmaken. We hebben geen geluidsoverlast gehad maar prettig was het ook niet.
Maandag met ma Tap weer bloedprikken voor het tromboseschema en verder hebben we weinig of niets gedaan daarna even uit eten geweest. Dinsdag was het outlet dag en daar hebben we nu de laatste inkopen gedaan en vandaag, woensdag, zijn we weer gaan kijken naar wedstrijden van de Invictus Games, vandaag hebben we gezien welke prijs vooral jonge mensen hebben moeten betalen voor onze vrijheid. Ik heb nog nooit zoveel jonge mensen gezien die heel veel ledematen hebben verloren en toch met doorzettingsvermogen en enthousiasme topsport bedrijven. Ik maak daar een diepe buiging voor. Als je ziet dat een Nederlandse deelnemer zonder benen de bronzen medaille wint tijdens een zwemwedstrijd dan wordt je wel even stil. Prins Harry heeft alle zwemmedailles uitgereikt en wij zaten vanwege de 2 rolstoelen (Henk en ma Tap) 1e rang zodat we hem van dichtbij hebben kunnen zien. Het was we+ bloedheet in het openlucht zwembad Daarna naar rolstoel rugby, ik had geen idee wat we zouden gaan zien maar het was geweldig. Ook hier rolstoelers zonder benen en arm. Het ging er hard aan toe maar wel fair, ongelofelijk wat deze mensen doen met een rolstoel. De halve finale was tussen de USA tegen Australië nou Australië is afgedroogd door de USA 36 tegen 11 de hal explodeerde na het laatste fluitsignaal. Daarna Denemarken tegen Engeland en zonder enige kennis vooraf hadden we Engeland ingeschat als tegen stander tegen de USA niets was minder waar de Denen droogde Engelse af. Morgen de finale tussen de USA en Denemarken. We hebben ook een statige Engelse dame gezien die als een soort moeder van de compagnie fungeert voor de Engelse equipe, ze heeft een jurk aan met allemaal Engelse vlaggetjes en een matrozen muts op, ik heb een foto toegevoegd. Wij gaan naar de Golf van Mexico om er een strand dagje van te maken maar het zal nog een spannende wedstrijd worden . Henk en ma Tap liggen al op bed en Jose en ik zitten nog even bij elkaar televisie te kijken. Het gaat hier verder prima alleen wordt de benzine steeds duurder, toen wij op 20 april aankwamen was de benzine $ 1,98 en nu is die $ 2,15 en dat voor 3,8 liter het is een schande (grapje). Dit was het voor nu en tot de volgende keer.

• 12 Mei 2016 - 08:05

JW En Yvone:

Dag lieve mensen,

Wat een belevenissen weer..... Geweldig.
    Op de vorige mail niet gereageerd omdat we in ons buitenverblijf waren in jawel 29 graden.
    Heerlijk weer nog hier en daar dan ook lekker van genoten.
    De rolstoelen zien er goed uit en zal een stuk verruiming geven om iets te ondernemen......en ja....Ook dat heeft voordelen zoals jullie ervaren hebben....1e rang zitten.
    Het jurkje zou Jose of nee Tante Gertie leuk staan.... hahaha.....Hoe verzinnen ze het.
    Lieve mensen ..... Geniet nog lekker van jullie prachtige vakantie.

Liefs uit Apeldoorn/ Hoenderloo

• 12 Mei 2016 - 10:09

Willem En Ria:

Hallo lieve mensen, weer een leuk verhaal om te lezen. Zo maken jullie toch wat speciale gelegenheden mee, die je normaal niet meegemaakt zou hebben.
    Hier alles zijn gangetje, maar wel nog steeds heerlijk weer. Heb al weekend dus hoop dat het weer aanhoudt zodat we veel naar buiten kunnen.

Genieten jullie nog maar lekker, de time vliegt om.

Groetjes Willem en Ria

• 12 Mei 2016 - 14:12

Anjo Hendriks:

hallo allemaal

We hebben vanochtend de uitslag gekregen ,het is wel kanker maar goed behandelbaar met bestralingen.BIJ WAT ER VAN DE PROSTAAT IS AFGEHAALD KON HIJ HET BUITENSTE RANDJE NIET MEEnemen en daar zit nog wat fout weefsel.Blij met deze uitslag ,want bij de broer van Johan zit het nu ook in de botten.
    Zo jullie zijn nu op de hoogte nog een fijne tijd daar,

groetjes van Johan en Anjo

• 12 Mei 2016 - 15:10

Ingrid:

Hoi allemaal,

Cees van harte gefeliciteerd met de 63ste trouwdag van je ouders!! Drink vanavond een borrel op ze.
    Zo lezen hebben jullie een fantastische vakantie en een geweldige belevenis om de 'Spelen' in Orlando te zien en van heel dichtbij ZKH Prins Harry (mooi rood is niet lelijk).
    Natuurlijk hebben jullie hele mooi plaatsen bij het toernooi dat komt door de rolstoelen. Ik schaf er ook één aan als ik weer een keer in Florida ben, ha, ha.
    Vwb het eten doen jullie ook je best want ik herken de foto's Grote gebakken garnalen zeker?
    Hoop dat het goed is gegaan met het bloed prikken bij ma Tap en dat ze niet meer terug hoeft.
    Nog een hele fijne tijd en hoop dat jullie geen last meer hebben van jongelui die Spring Break vieren.

Have fun en groetjes van Ing