de 2e week van dag tot dag - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu de 2e week van dag tot dag - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu

de 2e week van dag tot dag

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

08 Mei 2016 | Verenigde Staten, Davenport

Op de eerste plaats voor alle moeders een fijne Moederdag gewenst.
Dinsdag 3 mei, vandaag wordt de wasmachine geleverd daarom zijn we rond en om het huis, rond 14.30 uur staat de nieuwe wasmachine te pronken in de waskamer en niet veel later wordt de eerste was gedraaid en vanaf dat moment draait die en draait die. Ik hang nog wat lampen op bij het zwembad en na het warme eten gaan we naar de outlet. Het is dinsdag en dan krijg je als 50 plusser extra korting. We houden het bescheiden en komen maar met een paar tasjes thuis.
Woensdag 4 mei, gaan we op zoek nar de schoenenzaak Florsheim en komen in het verkeerde winkelcentrum terecht, geen Florsheim geen schoenen. Dan maar naar IKEA want we hebben nog een paar zaken nodig voor het huis. In de namiddag nog maar 6 planten gepoot in de tuin. Hoezo vakantie?
Donderdag 5 mei, Henk heeft echt nieuwe zwembroeken nodig en nadat we tevergeefs hebben gezocht in de outlet vind Jose een zak in Orlando met de naam The Mojoman. Op naar deze zaak en ik kan jullie zeggen deze zaak zou geen gek figuur slaan in Amsterdam in de warme buurt. Aan de buitenzijde is niets te zien maar binnen komen we echt in een foute winkel terecht. Een ding de man heeft zwembroeken en heel veel zwembroeken maar ook heel veel andere foute speeltjes, Ik zal niet in details treden maar als we een pashokje inlopen hangen daar grote foto’s van mannen met hun speer vooruit/omhoog met diverse ringen en andere dingen erin en eraan. Ik doe net of ik gek ben en Henk is blind dus ik zeg maar even niets om vooral geen flauwe grappen uit zijn mond te horen. De zaak is nogal op de doelgroep man georiënteerd laat ik mar zeggen. Let wel ik heb niets tegen homo’s of lesbiennes. Zoals gezegd de winkelier heeft echt veel spullen die je al dan niet koop en hij gedraagt zich ook heel correct. Als we hebben afgerekend en wij later buiten staan doe ik Henk verslag van datgene wat we gezien hebben en hij slaat zo wat dubbel van het lachen. Als we nog even buiten staan komt er een nieuwe klant aan en die gaat The Mojoman zaak in ik kan jullie melden dat deze kameraad het heeft uitgevonden daar is Gordon een amateur bij. God zeg wat een homo.
Na dit avontuur op naar de schoenwinkel, nu wel in het juiste winkelcentrum. Voor Ingrid het goede nieuws de mooie neger was er weer en dan nu het slechte nieuws de man is al 25 jaar getrouwd. Kortom Ing, jammerrrrr! Hij herkend mij van de vorige keren (verkooppraatje natuurlijk) maar ik koop 4 paar schoenen, en 1 paar is extravagant na de aankoop trek ik deze schoenen aan en ik krijg goedkeurende blikken en mensen geven aan dat zij mijn schoen mooi vinden. Zelfs in het Hardrock Cafe waar we eten reageren mensen.
Vrijdag 6 mei, vandaag komen Denise en Barbara van de verhuurorganisatie even langs om bij te praten. Vooraf sta ik om 08.00 uur met een boormachine in mijn handen om nog een paar klompen op te hangen want het is immers het Holland house van Henk. Ook de dames vinden mij schoenen lovely. Rond 12.00 uur gaan we op pad naar een groot winkelcentrum, de dames naar de kledingzaak en Henk en ik naar een elektronica zaak, TV’s kijken en dat met een blinde. Vanavond gaan we na het warme eten naar de Rodeo in Kissimmee stieren houden niet van cowboys met een cowboyhoed op. Er is 1 stier de letterlijk en figuurlijk op zijn achterste poten gaat staan en over een ijzeren hek van 2 meter hoog springt. Dan wordt het even tricky voor de cowboys in de arena, kortom spektakel. De gehele show wordt afgehandeld en stieren van 600 kg lijken niet makkelijk te temmen en doen vooral hun eigen gang.
Zaterdag 7 mei, We hebben nog een rolstoel gekocht nu lijkt het wel of de Zonnebloem een dependance heeft in Davenport. Ma Tap en Henk zitten als een vorst en we kunnen nu sneller verplaatsen. Lopen blijft voor beide een lastige zaak. In de avond naar old town Kissimmee voor de oldtimer show, ook hier spektakel en vooral veel lawaai.
Zondag 8 mei, Moederdag vanmiddag gaan we naar Orlando waar de Invictus Games worden gehouden. Een soort Olympische spelen voor gehandicapten voor militairen die invalide zijn geworden. Vandaag is de formele opening door Michelle Obama en Prins Harry dus wel bijzonder, was nog even lastig om kaartjes te kopen maar het is gelukt dus over dit evenement zal ik de volgende keer een stukje schrijven. Tot zover vanuit een warm en zonnig Florida

  • 08 Mei 2016 - 20:35

    Frank En Wil:

    Leuke schoenen Cees. Die Delftsblauwe klompen kan je toch ook wel aan als je naar de koning gaat?
    Eigenlijk zou Jose ook nog in een rolstoel naast de andere twee moeten zitten voor het plaatje. Dan is het echt Zonnebloem. Gelukkig dat dat niet nodig is.
    Ben benieuwd hoe heet M. Obama was.

    Groeten aan allemaal.
    Frank en Wil

  • 08 Mei 2016 - 21:52

    Willem En Ria:

    Hallo allemaal,
    Wat kun je toch heerlijk vertellen Cees. Zeker van het verhaal van de zwembroek winkel, Hahah.... We lezen dat jullie je helemaal niet vervelen daar.
    Ook wij zijn heel benieuwd naar de opening van de invictim games met prins Harry en Michelle Obama, dan hebben jullie dat toch maar meegemaakt.
    Hier alles zijn gang en zoals jullie zeker ook gelezen hebben heerlijk zonnig weer.

    Geniet daar nog even van alles en blitse schoenen hoor!

    Veel groetjes voor allemaal van ons Willem en Ria

  • 09 Mei 2016 - 11:48

    Anjo Hendriks:

    hallo allemaal

    Wat een mooie schoenen Cees ,ja die kun je hier volgens mij niet kopen,en het bordje met Holland house is volgens ons ook geslaagd ,de dames van de verhuur zullen wel opgekeken hebben van zoveel moois,jammer dat het lopen bij Ger nog niet helemaal goed is.hopelijk wordt het nog beter.leuk he een keer in zo een sextent te komen.hier loopt alles op rolletjes Johan is druk in zijn tuin ,en is daar gelukkig mee.verder heb ik niets te melden tot de volgende keer .

    groetjes van ons uit Ede

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Davenport

Cees

Actief sinds 26 April 2016
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 2056

Voorgaande reizen:

26 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: